Automobilovou, motocyklovou a kolovou firmu, známou dnes pod názvem Škoda, založili roku 1895 v Mladé Boleslavi v tehdejším Rakousku-Uhersku knihkupec Klement a strojní zámečník Laurin. Nejdříve vyráběli v Pražské ulici na Podolci jízdní kola Slavia, kterým již o tři roky později byly namontovány pomocné motorky. Od roku 1899 vyráběli první motocykly. První automobily opouštěly továrnu od roku 1905 – vůbec prvním modelem byla Voiturette A – a v roce 1907 se z firmy stala akciová společnost. V roce 1912 připojila libereckou automobilku RAF – Reichenberger Automobil Fabrik. Firma se stala největším producentem automobilů v Rakousku-Uhersku. V roce 1925 byla firma převzata koncernem Škoda, což znamenalo konec značky Laurin & Klement, postupně se přecházelo na označení Škoda.
Škoda pocítila velkou hospodářskou krizi, při které byla přejmenována na ASAP – akciová společnost pro automobilový průmysl. Poté však následovala opět éra úspěchu, až do německé okupace, za které se v ASAP vyráběly nákladní vozy a zbraňové součásti. Výroba autobusů a nákladních vozidel pokračovala i po druhé světové válce, byla však z původního koncernu firem sídlících v Jablonci nad Nisou a Mnichově Hradišti přesunuta. Nákladní vozidla byla později známá pod značkou LIAZ. Co se autobusové výroby týče, byla ukončena tak, aby zbyl jediný monopolní podnik na výrobu autobusů, kterým měla být Karosa ve Velkém Mýtě.
Automobilka byla po druhé světové válce odtržena od plzeňské frakce, a přejmenována na AZNP – Automobilové závody – národní podnik.
Po sametové revoluci bylo rozhodnuto o spojení automobilky se silným zahraničním partnerem. Mezi uchazeči jako General Motors, BMW, Renault nakonec zvítězil Volkswagen a ze Škodovky se stala čtvrtá značka tohoto koncernu.
Vinou komunismu vzniklé technologické manko na přední výrobní příčky motorismu se Škodě Auto podařilo docela brzy smazat. Automobilka provozuje vlastní vysokou školu (ŠAVŠ) a odborná učiliště. Automobily Škoda se účastní automobilových soutěží rally – především se závodním speciálem Škoda Fabia S2000, se kterou závodí Jan Kopecký.
Dne 13. července 2006 vyrobila Škoda Auto desetimiliontý vůz v historii značky. Škoda auto zaujímá první místo v žebříčku předních českých exportérů.
Na závěr uvedeme českému řidiči nepříjemnou zprávu – vozy Škoda Superb se staly tak kvalitními a pověstnými, že získaly značnou oblibu nejen u nás, ale i v zahraničí. Superb je kvalitativně na stejné úrovni, jako Volkswagen Passat, avšak je cenově dostupnější, a proto je také žádanější, což je však obrovským trnem v oku představitelům značky Volkswagen, kteří se tak jednoduše dohodli na záměrné devalvaci Superbů, jinak řečeno cíleném snižování jejich kvality.
Poslat nový komentář