Přednášející psychiatr Josef Pařenica, nyní pracující na ambulanci v Brně, nejprve uvedl obecné příčiny, proč se lidé stanou závislými. Naznačil, že hlavním motivem sáhnutí po jakékoliv droze je pocit blaha, který je po požití poměrně v krátké době navozen.
Na úvod studentům vysvětlil několik důležitých pojmů, například to, že drogou můžou být i některé léky. Ve svých teoriích také zabrousil do oblasti psychologické typologie osobností, která s požíváním drog, zejména alkoholu, značně souvisí.
Na otázku, zda už studenti vyzkoušeli účinky alkoholu, jednoznačnou odpověd nedostal. V souvislosti s pitím alkoholu upozornil na skutečnost, že ethanol v našem těle štěpí enyzym alkoholdehydrogenása, jehož množství může být u některých populací minimální, tedy jejich metabolismus nemůže alkohol správně zpracovat.
Neopomenul chybu, které se lidé často dopouštějí, tedy na používání jednotky promile v případě vyjádřování množství alkoholu v krvi. Správně by se množství alkoholu mělo uvádět v miligramech na sto mililitrů krve.
K závěru přednášky naznačil reklamní taktiky, jakým způsobem firmy koncipují reklamu na alkohol, aby efektně zaútočily na naše smysly a měly co největší tržby. To deklaroval na případu proměny postavičky a hradu Trosky v závislosti na čase na etiketě lahve jednoho z českých destilátů.
Nejlepší bylo, jak povídal o těch Troskách a Kopečný hned věděl wocogou :D
Poslat nový komentář